Samsung Q60R soundbar
Home / informacje prasowe / Kto sprzedaje najwięcej grajbelek?

Kto sprzedaje najwięcej grajbelek?

Tak się złożyło, że w dniu dzisiejszym zakończyłem test samsungowej grajbelki Q70R. Muszę przyznać, że jest to godny następca modelu N650, który pod względem jakości brzmienia zasługuje na ocenę dobrą lub bardzo dobrą (zależnie od rodzaju sygnału: muzyka, film itd.). Wygląda na to, że mając tak udany produkt Samsung nie będzie miał problemów z umocnieniem swojej pozycji na rynku soundbarów, o której szerzej mówi poniższy komunikat prasowy.

Moje uwagi do komunikatu zaznaczyłem kolorem czerwonym.

Informacja prasowa firmy Samsung Electronics z 14.10.2019 r.

Polski i światowy rynek soundbarów

Dane firmy badawczej Futuresource Consulting za 2018 rok potwierdzają, że soundbary Samsung są numerem jeden pod względem sprzedaży na świecie. W Polsce firma radzi sobie równie dobrze. Dane GfK za okres styczeń – sierpień br. dają firmie ponad 30 procentowy udział w polskim rynku zarówno pod względem ilościowym, jak i wartościowym.

  • W 2018 roku Samsung był globalnym numerem jeden*, zarówno w ujęciu ilościowym – 16,7 proc., jak i wartościowym – 20,8 proc. w sprzedaży soundbarów.
  • Polski rynek soundbarów konsekwentnie rośnie. W okresie od stycznia do sierpnia br. wzrost ilościowy wyniósł 30,9 proc., a wartościowy – 38,0 proc w porównaniu rok do roku**.
  • Najnowsze dane dla Polski za okres od stycznia do sierpnia [TCh: 2019]potwierdzają silną pozycję Samsunga w tym segmencie z ponad 30-procentowym udziałem wartościowym i ilościowym. [TCh: szkoda, że Samsung nie ujawnił, którą pozycję zajmuje na krajowym rynku soundbarów. Pierwszą? Drugą?]
  • Impulsem do zakupu soundbarów jest realna korzyść w postaci wzmocnienia wrażeń audio, zarówno podczas oglądania, czyli w połączeniu z telewizorem, jak i podczas słuchania muzyki np. ze smartfona.
  • Samsung bardzo konsekwentnie rozwija ofertę soundbarów, współpracując w tym zakresie m.in. ze specjalistami z Harman Kardon oraz z własnego Audio Lab w Kalifornii.
  • Telewizory firmy Samsung są najczęściej wybierane przez Polaków***. W pierwszym półroczu br. firma ilościowo miała ponad 25 proc. udziału w całkowitej sprzedaży detalicznej telewizorów w Polsce***. Ten okres był dla koreańskiego producenta równie dobry w ujęciu globalnym – 30 proc.**** udział to najlepszy wynik od 6 lat.

Wzrost popularności soundbarów jest efektem swoistej dojrzałości rynku. Biorąc pod uwagę, że telewizory Samsung są najczęściej wybierane przez Polaków***, decyzja dotycząca zakupu soundbara jest naturalnym, następnym krokiem. Takie podejście odzwierciedlają dane. W Polsce w okresie od stycznia do sierpnia br. wzrost ilościowy wyniósł 30,9 proc., a wartościowy – 38,0 proc w porównaniu rok do roku**.

Użytkownicy są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb i widzą sens oraz korzyści wynikające z posiadania takiego urządzenia. Inwestycja w dobrej klasy telewizor, najczęściej z dużym ekranem (55 cali i więcej) i wysoką rozdzielczością 4K lub nawet 8K, pozwala odkryć, że oglądanie filmów w domu może być świetnym przeżyciem. To rozbudza apetyt na więcej. Decydując się na zakup soundbara widzowie mogą liczyć na prawdziwie kinowe wrażenia i dźwięk przestrzenny we własnym salonie.

Poza tym bezprzewodowe soundbary z powodzeniem zastępują zestawy kina domowego, a przy tym ich instalacja jest szybka, łatwa i nie wymaga ingerencji w domową przestrzeń. Możliwość połączenia soundbara ze smartfonem sprawia, że nie potrzebujemy dodatkowych bezprzewodowych głośników, aby posłuchać muzyki czy urządzić imprezę.

Dźwięk napędzany technologią

Samsung bardzo konsekwentnie rozwija tę kategorię produktów. Co więcej, z roku na rok oferuje technologie i funkcje, które potęgują wrażenia. I tak na przykład w zeszłym roku firma – wraz z modelem N650 – zrobiła ukłon w stronę graczy. Był to pierwszy model, który oferował dedykowany Tryb Gry, odpowiedzialny za optymalizację dźwięku w grach. Rozwiązanie okazało się strzałem w dziesiątkę, dlatego znajdziemy je również w wybranych tegorocznych modelach.

Mówiąc o tegorocznych modelach nie sposób nie wspomnieć o nowej linii soundbarów obejmującej cztery modele – Q60R, Q70R, Q80R i Q90R, które powstały w wyniku współpracy firm Samsung i Harman Kardon. Są to produkty klasy premium [TCh: nie mogę się niestety zgodzić się z tym, bo jeśli uznamy ww. modele soundbarów za klasę premium, czyli najwyższą, to do jakiej klasy zakwalifikować np. Sennheisera Ambeo czy Bowersa Formation? W związku z tym, moim zdaniem, ww. grajbelki Samsunga to po prostu dobra klasa średnia], idealnie dopasowane do tegorocznej serii telewizorów QLED. Razem tworzą naprawdę zgrany duet.

Jedną z nowości w nowych soundbarach Samsung Harman Kardon jest funkcja adaptacji dźwięku, która odpowiada za analizę treści odtwarzanej na ekranie telewizora i regulację dźwięku, tak aby uzyskać idealne brzmienie dla każdej sceny. Dzięki temu będziemy mogli cieszyć się jeszcze bardziej realistycznymi wrażeniami, które dopasowane są do dowolnej treści. W praktyce, nawet przy niskim poziomie dźwięku (10 lub mniej), żaden dialog bohaterów nie umknie naszej uwadze.

Warto także wspomnieć, że wszystkie soundbary z Q-serii oferują łączność z Bluetooth. Dzięki temu można zapomnieć o kłopotliwych przewodach, szybko połączyć się ze smartfonem i cieszyć się ulubioną muzyką.

———————————————————

* Według danych firmy Futuresource Consulting.

** W oparciu o dane firmy badawczej GfK Polonia.

*** W oparciu o raporty dot. sprzedaży detalicznej międzynarodowej firmy badawczej; za okres styczeń 2017 – lipiec 2019.

**** Według danych IHS Markit; 21 sierpnia 2019 r. oraz informacji serwisu Business Korea.