CH Klif
Home / info / LG hucznie otwiera swój pierwszy sklep firmowy

LG hucznie otwiera swój pierwszy sklep firmowy

We wtorek 17 września 2019 r. firma LG dokonała oficjalnego otwarcia swojego pierwszego w Europie “Brand Store’u”. Ten sklep firmowy (bo tak się powinno poprawnie po polsku go nazywać) mieści się na pierwszym piętrze Centrum Handlowego “Klif” przy ulicy Okopowej 58/72 w Warszawie. Aby zrozumieć znaczenie tego wydarzenia dla marki LG, zacznijmy od przytoczenia kilku cytatów. Prowadzący spotkanie Daniel Czok, starszy rangą przedstawiciel LG, powiedział, m.in.:

Chyba sześć lat marzeń (moich, jeszcze nie LG), dwa lata rozmów, rok przygotowań, cztery miesiące budowy, no i oto jest nasz pierwszy w Europie [Brand Store].

I dalej:

LG w Polsce jest jednym z największych inwestorów. […] LG pokochało Polskę: Korea i Polska bardzo dobrze się trzymają. […] Obecność Pani Ambasador tutaj nie jest przypadkowa …

Mira Sun, Ambasador Republiki Korei w RP, powiedziała m.in.:

Już od ponad 20 lat LG jest jednym z największych zagranicznych inwestorów w Polsce. […] Nie ma więc w tym nic dziwnego, że LG otwiera swój pierwszy w Europie sklep firmowy właśnie w Warszawie. […] Sklep ten przypomina, jak bliska więź łączy Koreę i Polskę. Chociaż nasze kraje dzieli odległość tysięcy kilometrów, zarówno Polacy, jak i Koreańczycy oglądają Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej na takich samych telewizorach LG, przechowują kimchi i bigos w takich samych lodówkach LG i słuchają k-popu na takim samym sprzęcie RTV marki LG.

Mira Sun ambasador
Mira Sun, zdjęcie LG

Chwilę później dodała:

Może nie wyglądam na tak starą, ale jestem z “czasów prehistorycznych” gdy LG nazywało się Lucky-Goldstar. W tamtych czasach moi rodzice nie mówili ani do domowego telewizora, ani do lodówki. Jednakże dzisiejsi rodzice mogą już to robić, a współczesne urządzenia są im w stanie odpowiedzieć dzięki sztucznej inteligencji i IoT. Mam tylko nadzieję, że produkty te rozumieją język polski lepiej ode mnie.

I w zasadzie to właśnie te słowa Pani Ambasador najlepiej podsumowują drogę jaką przebyła koreańska firma: od Goldstara do LG, od producenta tanich wyrobów do marki wytwarzającej technicznie zaawansowane produkty klasy premium. Marki, dodajmy, która nie waha się oferować i z powodzeniem sprzedaje tak interesujące produkty jak projektor Cinebeam 4K za 25 tysięcy złotych:

… czy lodówka LSR100 za 35 tysięcy złotych:

zdjęcie: autor

Więcej informacji poniżej w oficjalnym komunikacie prasowym.

TCh

Informacja prasowa firmy LG z 17.09.2019

LG poszerza strategię i wkracza na rynek dóbr premium – otwierając w Warszawie swój pierwszy w Europie Brand Store

Firma LG uroczyście otworzyła swój pierwszy Brand Store w Europie. Na jego lokalizację wybrano Galerię Klif w Warszawie – miejsce, które wyróżnia się obecnością starannie wyselekcjonowanych marek premium. Odwiedzający salon LG będą mogli w kameralnej atmosferze odkryć innowacje z najwyższej półki, niedostępne do tej pory w innych kanałach sprzedaży. Otwarcie LG Brand Store to strategiczny krok firmy w pozycjonowaniu marki w segmencie dóbr luksusowych.

Polska wyznacza kierunek Europie

Warszawski LG Brand Store to pierwszy stacjonarny salon firmy nie tylko w Polsce, ale także w Europie. Został zaprojektowany z myślą o wymagających klientach, a jego otwarcie to strategiczny krok w pozycjonowaniu marki w kategorii premium.

Dzisiejsze uroczyste otwarcie LG Brand Store to wielki i strategiczny dzień dla naszej firmy – jest to pierwszy LG Premium Brand Store nie tylko w Polsce, ale również w Europie. Bardzo się cieszę, że LG Polska otwiera nową erę pozycjonowania marki dóbr luksusowych na lokalnym rynku i staje się jednocześnie europejskim liderem w podejściu do klientów premium. Pozwoli to umocnić pozycję LG w segmencie produktów luksusowych, a także zwiększy dostępność najbardziej zaawansowanych produktów jakie LG posiada na świecie. Od teraz będą one dostępne również w Polsce.

– Howard Lee, Prezes LG Electronics Central Eastern Europe i LG Electronics Polska.

LG Brand Store jest kolejnym kanałem sprzedaży produktów producenta, obok sieci partnerskich i sklepu online marki. Firma bardzo intensywnie współpracuje z największymi sieciami elektroniki na rynku masowym. Jednakże doświadczenia marki wskazują na rosnące zapotrzebowanie na produkty z wyższej półki w elektronice konsumenckiej, a jednocześnie brak odpowiedniego miejsca, w którym mogłyby zostać odpowiednio zaprezentowane.

Co więcej, raporty rynkowe wskazują, iż wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce rośnie – w 2018 roku wartość ta była szacowana na kwotę niemal 24 mld zł, co w porównaniu z rokiem 2017 daje wzrost o 13,8%. Według prognoz, do 2021 roku w Polsce może mieszkać 1,6 miliona osób zamożnych, a ich dochód brutto może wzrosnąć do 381,1 mld zł[1].

Dotychczas w Warszawie nie było miejsca, w którym Klienci oczekujący najwyższej jakości produktów i najbardziej zaawansowanych technologii mogliby w przyjaznej atmosferze obejrzeć i doświadczyć globalnych innowacji LG. Chcąc wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom, firma zdecydowała się na otwarcie wyjątkowej przestrzeni, jaką jest LG Brand Store. Dzięki temu będziemy mogli na bieżąco oferować polskim konsumentom bogatą gamę luksusowych produktów, niedostępnych w regularnej sprzedaży.

– Howard Lee, Prezes LG Electronics Polska.

W uroczystym otwarciu LG Brand Store udział wzięła Ambasador Republiki Korei Południowej w Polsce Mira Sun, która wyraziła nadzieję, że pozytywne stosunki pomiędzy Polską a Koreą będą kontynuowane i wzmacniane.

Pani Ambasador wyraziła nadzieję, że LG w Polsce jako marka premium osiągnie sukces taki jak w Korei Południowej. Dzisiejsze uroczyste otwarcie jest potwierdzeniem dobrych stosunków pomiędzy krajami.

LG Brand Store w Galerii Klif

CH Klif, zdjęcie: autor
LG Brand Store został zlokalizowany na pierwszym piętrze warszawskiej Galerii Klif, prestiżowej przestrzeni wyróżniającej się starannie wyselekcjonowaną ofertą marek z segmentu premium. Miejsce to dedykowane jest najbardziej wymagającym klientom, którzy oczekują dostępu do luksusowych produktów wysokiej jakości – idealnie więc wpisuje się w strategię LG. Klienci odwiedzający Brand Store mogą w kameralnej atmosferze odkryć światowe innowacje w elektronice.

Premiera LG Signature w Polsce

Wraz z otwarciem Brand Store, LG zaprezentowało premierową odsłonę linii LG Signature, która stanowi połączenie sztuki z technologią w najczystszej formie i stała się synonimem domowego luksusu. Na tę wyjątkową i wielokrotnie nagradzaną na całym świecie rodzinę urządzeń składają się pierwszy na świecie telewizor OLED 8K, telewizor OLED W9, pralko-suszarka, lodówko-zamrażarka oraz winiarka.

Telewizor LG OLED 8K zadziwia bogactwem detali, żywymi kolorami i nieskończonym kontrastem. 88-calowy telewizor LG (model 88Z9) jest pierwszym na świecie telewizorem OLED 8K, a zarazem największym z dotychczasowych telewizorów OLED od LG. Charakteryzuje się wyrafinowanym, minimalistycznym wzornictwem, podstawą wykonaną ze szczotkowanego aluminium i bezramkowym ekranem.

Natomiast LG Signature OLED W9 praktycznie scala się ze ścianą, zapewniając fantastyczne wrażenia wizualne i zachwycając estetyką. Wyposażono go w procesor drugiej generacji α9 z algorytmem AI pogłębionego uczenia się, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie zapewniające niezwykle szczegółowy obraz i doskonały dźwięk, przenoszące widza do świata filmowego.

Pralko-suszarka LG Signature to zestaw składający się z pralki o dużej pojemności, wygodnego modułu SideKick™ z małym bębnem oraz suszarki DUAL Inverter Heat Pump™, co pozwala na jednoczesne zrobienie 2 prań i delikatne suszenie trzeciego. Najnowsze urządzenia firmy LG są wyposażone w łącze Wi-Fi oraz technologię SmartThinQ®, które zapewniają dostęp do inteligentnych funkcji i zwiększają wygodę użytkowania.

Lodówka LG Signature z funkcją Multidoor wyróżnia się minimalistycznym designem i zaawansowanymi, inteligentnymi rozwiązaniami. Została wyposażona w elegancki szklany panel, w który wystarczy dwa razy „zapukać”, aby włączyć światło i zajrzeć do komory łatwego dostępu bez otwierania drzwi, oszczędzając tym samym zimne powietrze i wydłużając czas świeżości produktów. Wyróżnia się także funkcją automatycznego otwierania drzwi – wystarczy postawić stopę w miejscu, w którym pada światło lampki przed lodówką, aby drzwi delikatnie się otworzyły – oraz automatycznie wysuwanymi szufladami zamrażalnika.

Podczas uroczystego otwarcia firma zaprezentowała projektor LG Cinebeam 4K, pierwszy projektor LG o ultrakrótkiej ogniskowej, umożliwiający wyświetlanie obrazu o zadziwiającej ostrości i bardzo dużej przekątnej. Projektor LG HU85L może wyświetlać obraz o przekątnej 90 cali z odległości zaledwie 5,6 cm, natomiast w celu uzyskania 120-calowego obrazu musi być oddalony od ekranu o jedyne 18 cm. Daje to możliwość stworzenia ogromnego obrazu z bardzo bliskiej perspektywy.

Premiera globalnych innowacji od LG już 17 września w Galerii Klif w firmowym salonie LG Brand Store.

Referencyjne ceny produktów linii LG Signature:

Telewizor OLED 8K 88”: 129 999 PLN

Telewizor OLED W9 77”: 54 999 PLN

Lodówko-zamrażarka Multidoor Signature (LSR100): 34 999 PLN

Pralko-suszarka LG Signature TwinWash: 8 999 PLN

Moduł SideKick™: 4 499 PLN [TCh: dodatkowa, dolna szuflada piorąca do pralki TwinWash]

Projektor Cinebeam 4K: 24 999 PLN

[1] KPMG, Rynek dóbr luksusowych w Polsce, edycja 2018; https://assets.kpmg/content/dam/kpmg/pl/pdf/2018/11/pl-Rynek-dobr-luksusowych-w-Polsce-2018.PDF