Home / info / Sonos S2 z obsługą high-res i Dolby Atmos

Sonos S2 z obsługą high-res i Dolby Atmos

Informacja prasowa firmy Sonos z 18 III 2020 r.

W czerwcu Sonos udostępni nową aplikację wraz z nowym systemem operacyjnym o nazwie Sonos S2. Zapewnią one wsparcie dla następnej generacji produktów.

Wszystkie produkty Sonos, które zostaną wprowadzone na rynek po maju tego roku, będą obsługiwane wyłącznie przez oprogramowanie S2 oraz nową aplikację. W efekcie użytkownicy systemu Sonos otrzymają lepsze opcje personalizacji oraz wyższe formaty rozdzielczości dźwięku, przystosowane zarówno do systemów kina domowego, jak i tradycyjnego słuchania muzyki. Sonos będzie również obsługiwał lepszą przepustowość dźwięku, nowe funkcje i usprawnienia w działaniu urządzeń, co zapewni jeszcze łatwiejszy dostęp do wszelkich treści dźwiękowych.

Jeśli wszystkie posiadanie produkty są zgodne z systemem S2, użytkownicy będą mogli pobrać w czerwcu nową aplikację i od razu zacząć z niej korzystać. Nazwa aplikacji w App Store będzie brzmiała po prostu „Sonos”. Niestety, niektóre najstarsze urządzenia nie mają wystarczającej pamięci lub mocy obliczeniowej, aby działać w zgodzie z S2. Te produkty wciąż będzie można obsługiwać za pomocą starej aplikacji, która w App Store będzie nosić nazwę „Sonos S1 Controller”.

Sonos S1 Controller
Sonos S1 Controller

Użytkownicy posiadający zarówno stare, jak i nowe urządzenia, mają następujące opcje:

Tylko urządzenia S1 w systemie:

Wszystko pozostaje bez zmian. Użytkownicy będą mogli obsługiwać swój system za pomocą aplikacji S1 Controller, która wciąż będzie otrzymywać łatki i aktualizacje bezpieczeństwa. Sonos zagwarantuje we współpracy z partnerami, że usługi dźwiękowe i głosowe będą działać w ramach starego systemu tak długo, jak to tylko możliwe. Do systemu S1 nie będzie można jednak dodawać żadnych produktów Sonos, które zostaną wprowadzone na rynek po premierze systemu S2 w czerwcu.

Tylko urządzenia S2 w systemie:

Te produkty będą wymagać pobrania w czerwcu nowej aplikacji dla systemu S2. Cały system dokona automatycznej aktualizacji do nowej wersji i będzie mógł obsługiwać nowe urządzenia i funkcje.

Następujące opcje dotyczą domów, w których zainstalowane są zarówno stare jak i nowe urządzenia:

  • Usunięcie z systemu tylko produktów S1. Jeśli w domu pozostaną tylko produkty zgodne z S2, użytkownicy będą mogli pobrać w czerwcu aplikację Sonos i od razu zacząć z niego korzystać
  • Zamiana produktów S1 na odpowiadające urządzenia S2. Sonos będzie oferował 30% zniżki dla klientów, którzy zdecydują się na ten krok w ramach programu Trade Up. Nie jest już wymagane, aby stare urządzenie wprowadzać w Recycle Mode. Można go nadal używać lub komuś przekazać. W przypadku chęci zutylizowania starego urządzenia, wystarczy przywrócić ustawienia fabryczne i dostarczyć produkt do najbliższego punktu zbiórki elektrośmieci lub odesłać do Sonos na koszt producenta.
  • Klienci, którzy zdecydują się na obsługę swojego obecnego systemu z aplikacją S1, wciąż będą otrzymywać łatki i aktualizacje bezpieczeństwa. Sonos zagwarantuje we współpracy z partnerami, że usługi dźwiękowe i głosowe będą działać w ramach starego systemu tak długo, jak to tylko możliwe.
  • Podzielenie systemu na dwie odrębne części. Sonos wkrótce opublikuje szczegółowe informacje na temat tego kroku, jednak jakiekolwiek połączenie systemu S1 z systemem S2 nie będzie możliwe.