Home / technika / Sony stawia na kolor

Sony stawia na kolor

Firma Sony rozpoczęła kampanię reklamową swojego najnowszego rozwiązania terchnicznego o nazwie „Triluminos colour”. W sklepach pojawiły się reklamy zapowiadające produkty z tym rozwiązaniem. Poniższe zdjęcie zrobiłem 1 marca br. w sklepie RTV Euro AGD w Morach koło Warszawy.

WP_000791

Na czym polega „Triluminos colour”? Najważniejsze cechy tego rozwiązania (w dużym uproszczeniu) są następujące:

– rezygnacja z diod LED emitujących światło białe,

– zastosowanie diod LED emitujących światło niebieskie,

– zastosowanie modułu QDEF zamieniającego światło niebieskie na światło o widmie bardziej zbliżonym do światła naturalnego.

qdef-spectrum

Umieszczony pomiędzy modułem podświetlenia (BLU) a wyświetlaczem LCD (LCM) moduł QDEF zawiera kropki kwantowe (ang. quantum dots), które są odpowiedzialne za konwersję światła.

qdef-exploded-diagram

Jakie faktyczne zalety ma „Triluminos colour” przekonamy się już niebawem. Czy kolory będą rzeczywiście „bardziej naturalne” jak zapowiada Sony? Odpowiedź na to pytanie przyniosą testy. W każdym razie warto się przygotować, do czego zresztą Sony zachęca.

trzy kolory sony

Tomasz Chmielewski

© TV TEST 2013

Telewizory - zobacz na Ceneo.pl