W dniu 28 czerwca br. na konferencji prasowej w Samsung Gallery przy ulicy Marynarskiej 15 w Warszawie firma Samsung poinformowała o rozszerzeniu funkcji swoich telewizorów o internetową wypożyczalnię kinowych filmów pełnometrażowych iplaFILM. Wypożyczalnia (VoD) będzie funkcjonować jako część aplikacji ipla standardowo dostępnej w telewizorach z serii SmartTV.
Tym samym Samsung dołącza do dwóch konkurentów, którzy już posiadają lub lada dzień będą mieli funkcjonujące VoD w swoich telewizorach: Panasonica, którego telewizory zapewniają dostęp do wypożyczalni IPLEX oraz Philipsa, który jeszcze w kwietniu br. zapowiedział wdrożenie płatnej wypożyczalni TVSCREEN w swoich modelach.
W przeciwieństwie do wypożyczalni IPLEX w telewizorach Panasonica, dostęp do zasobów iplaFILM będzie płatny. W zamian za to nie będzie potrzeby oglądania obowiązkowych reklam, a oferta filmów będzie bogatsza o najnowsze hity filmowe. Ceny będą zaczynać się od 5 zł za jeden film, a dla prawdziwych kinomaniaków przewidziano atrakcyjne pakiety. I tak pakiet 100 filmów kosztujący 29,90 zł przewiduje możliwość obejrzenia ich w ciągu 100 dni, co daje średnią 3 złotych za film! Dostęp do filmów będzie możliwy przez 24h po zakupieniu i wprowadzeniu kodu dostępu. Z kolei zakupione, lecz nie wykorzystane kody zachowują ważność przez 90 dni. Akceptowane formy płatności to: karta kredytowa, przelew lub SMS, choć ten ostatni sposób jest nieco droższy ze względu na marżę pośrednika.
Jak na razie iplaFILM oferuje ok. 600 filmów w standardowej rozdzielczości (SD), a w przyszłości planowane jest zwiększenie rozdzielczości do 720p, a nawet 1080p (zwracamy uwagę, że telewizory Samsunga i tak najprawdopodobniej będą przeskalowywać pobierane z ipli materiały SD do Full HD). Zalecana minimalna przepustowość łącza internetowego niezbędna do bezproblemowego korzystania z iplaFILM to 1,5 Mb/s (dla filmów SD).
Niestety, dla posiadaczy starszych modeli telewizorów Samsunga nie mamy dobrej wiadomości. O ile modele ubiegłoroczne (seria C) miały już zainstalowaną iplę, to ze względu na konieczność ochrony praw autorskich (Digital Rights Management, DRM), uaktualnienie ipli do iplaFILM będzie dostępne tylko i wyłącznie w modelach z najnowszej serii D (D8000, D7000, D6500 itp.), które zapewniają obsługę DRM.
Poniżej oficjalna informacja prasowa:
Warszawa, 29 czerwca 2011 r.
Samsung Smart TV z iplaFILM
Lider rynku RTV, Samsung Electronics Polska, na podstawie efektów sprzedażowych pierwszego roku współpracy, poszerza swoją współpracę z ipla – największą telewizją internetową w Polsce. Jako pierwszy producent telewizorów wprowadził widget ipla z pakietem hitów filmowych.
Aplikacja ipla rozbudowana o kanał iplaFILM stała się częścią multimedialnej platformy Samsung Smart TV. Dzięki spełnieniu przez firmę Samsung standardów zabezpieczeń wymaganych przez wytwórnie filmowe użytkownicy Smart TV jako pierwsi w Polsce mają dostęp do pełnometrażowych filmów oferowanych w wysokiej jakości przez aplikację ipla. W momencie startu usługi w ofercie iplaFILM na telewizorach Samsung jest już ponad 700 tytułów, a liczba udostępnianych produkcji stale się powiększa.
Samsung to dla nas strategiczny partner. Wśród wszystkich użytkowników ipla na telewizorach z funkcjami internetowymi to właśnie Samsung wiedzie prym, a jego klienci generują 38,7% ruchu w tej kategorii produktów. Udział ten rośnie o kilka punktów procentowych z miesiąca na miesiąc. – powiedział Albert Szybiński, Dyrektor Rozwoju Produktu Redefine. – Jest to segment rynku o rosnącym znaczeniu dla nas, a poziom naszej penetracji w nim wynosi ponad 95%. – dodaje.
Samsung jako pierwszy w Polsce w pełni zintegrował telewizję z Internetem. Współpraca z telewizją internetową ipla rozpoczęta we wrześniu 2010 roku w znaczący sposób przyczynia się do uatrakcyjnienia naszej oferty polskojęzycznych aplikacji. Cieszymy się, że dziesiątki tysięcy użytkowników Samsung Smart TV uzyska dostęp do atrakcyjnych nowości filmowych – powiedział Marcin Bołbot, dyrektor marketingu i sprzedaży CE w Samsung Electonics Polska.
Tytuły oferowane w kanale iplaFILM są płatne. Dostęp do wybranego materiału jest aktywowany na 24 godziny od wpisania specjalnego kodu. Większość filmów oferowanych jest w cenie od 5 zł. Płatność za kod można zrealizować poprzez SMS, przelewem lub kartą kredytową. Filmy prezentowane są w określonej kategorii tematycznej, np. filmy akcji, komedie, dramaty. Niezdecydowani mogą skorzystać z poleceń redakcji ipla lub wybrać spośród najpopularniejszych – TOP 10. Wśród udostępnionych produkcji znalazły się między innymi takie tytuły jak: Mr. Nobody, Autor Widmo, Śluby Panieńskie, Maczeta czy Ciacho.
Do tej pory Samsung wprowadził na ekran telewizora największą ilość polskojęzycznych aplikacji. Częścią platformy Smart TV są m.in. aplikacje dostarczające informacje z serwisów Gazeta.pl, Onet.pl czy filmy i seriale z vod.tvp.pl, wp.tv czy onet.tv. Ofertę uzupełnia lista blisko 40 serwisów dostępnych bezpośrednio z poziomu telewizora, w tym m.in.: Facebook, Twitter, YouTube, Google Maps, Accuweather, Skype czy Picassa. Oferta cały czas się rozszerza. Już w lipcu polscy użytkownicy będą mieli dostęp do pierwszego na świecie widgetu dostarczającego treści na żądanie w trójwymiarze i w Full HD „Explore 3D” (stworzonego przez inżynierów Samsung).
KONIEC