Firma Samsung postanowiła popularyzować sztukę (i nie tylko) w dość niecodzienny sposób. Otóż przed Muzeum Historii Sztuki w Wiedniu koreański producent postawił żółty (złoty?) kontener z napisem „Die Kunstkammer”, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „pokój sztuki”.
Do „pokoju” wchodzić niestety nie wolno, ale można podziwiać prezentowane w nim dzieła sztuki poprzez specjalne otwory w ścianie kontenera, zupełnie jak kiedyś robili to nasi dziadkowie i babcie w przedwojennych fotoplastikonach.
Co ciekawego kryje się w złotym pudełku? Otóż można tam zobaczyć wystawę pt. „Skarby Habsburgów” a na niej takie eksponaty jak Saliera zwana „Moną Lisą wśród rzeźb” wykonana ze złota około 1540 roku, kubek w kształcie smoka zrobiony w XVI wieku z lapis lazuli czy rzeźbę z kości słoniowej Apollo i Dafne z XVII wieku.
Samsung nie byłby oczywiście sobą gdyby nie pokazał na tej wystawie jakiegoś technicznego pazura. Otóż wszystkie eksponaty są prezentowane na … telewizorach Smart TV i to w dodatku w 3D!
Więcej informacji o Kunstkammer można znaleźć na specjalnej stronie internetowej.
Poniżej pełna informacja prasowa
Samsung Electronics Polska Sp. z o.o. – 13-10-2011 [ 14:00:00 ]
3D Preview Sneak – trójwymiarowa wystawa dzieł sztuki w Wiedniu
Złota Saliera, zwana „Mona Lisą wśród rzeźb”, kubek w kształcie smoka z Lapis lazuli oraz Apollo i Dafne – XII-wieczna rzeźba z kości słoniowej na dotknięcie ręki.
Przed wejściem do wiedeńskiego Muzeum Historii Sztuki, stanęła prawdziwa skrzynia skarbów. W złotym kontenerze kryją się nowatorskie nośniki sztuki, w postaci telewizorów Samsung Full HD 3D, na których zwiedzający mają okazję obejrzeć niezwykłą wystawę pt. „Skarby Habsburgów”.
Sztuka i technologia to dziedziny, które coraz częściej się uzupełniają. Samsung, jako firma, która chętnie angażuje się w działania kulturalne, został partnerem technologicznym wystawy organizowanej przez Muzeum Historii Sztuki w Wiedniu. Niekonwencjonalny projekt 3D Preview Sneak ma na celu promocję jednego z trzech największych muzeów w Europie, oraz zainteresowanie zwiedzających nową formą prezentacji dzieł sztuki. Ekspozycja potrwa do końca 2012 r, czyli do momentu otwarcia głównej wystawy muzealnej.
Samsung patronem „Królewskich Skarbów”
Dzięki 3D Preview Sneak, każdy ma szansę obejrzeć bogatą kolekcję skarbów jednego z największych rodów królewskich w Europie, na którą składa się aż 2500 eksponatów. Wystarczy znaleźć się w Wiedniu. To właśnie tam, na placu Marii Teresy, firma Samsung zbudowała złoty kontener o szerokości 6 m i głębokości 2,5 m. Został on wyposażony w specjalne wizjery, umożliwiające oglądanie wyświetlanych obrazów na telewizorach Samsung Full HD 3D z serii D8000.
Wśród dzieł, które teraz można obejrzeć w trójwymiarze znajdują się: Saliera, tak zwana „Mona Lisa wśród rzeźb”, która została wykonana ze złota na początku 1540 r, kubek w kształcie smoka stworzony z kamienia Lapis lazuli w 16. wieku oraz Apollo i Dafne – XVII -wieczna rzeźba z kości słoniowej.
Samsung razem z wiedeńskim Muzeum Historii Sztuki, planują także rozpocząć wycieczkę objazdową „Sneak Preview 3D”. Kontener miałby odwiedzić główne miasta w Europie, jak również w Stanach Zjednoczonych, takie jak: Nowy Jork, Waszyngton, Londyn, Mediolan, Zurych, oraz Frankfurt.
Technologia w polskiej sztuce i nauce
Samsung Polska również angażuje się w rozwój kultury m.in. poprzez organizację Samsung Art Master – prestiżowego konkursu skierowanego do studentów oraz absolwentów polskich, wyższych uczelni artystycznych. Celem projektu jest odkrywanie młodych talentów i wspieranie ich na drodze do profesjonalnej kariery. Właśnie trwa ósma edycja konkursu. Artyści zaprezentują swoje prace na wystawie w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie w dniach 14 października – 21 listopada br.
Polski oddział firmy Samsung jest również sponsorem strategicznym i technologicznym Centrum Nauki Kopernik. Jest to miejsce, w którym można poczuć i zrozumieć, w jaki sposób nauka łączy się z kulturą i życiem codziennym. Współpraca firmy Samsung i CNK rozpoczęła się od edukacyjnego projektu „Akademia Techniki” skierowanego do gimnazjalistów. Celem programu „Akademia Techniki” jest rozpowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy o najnowszych osiągnięciach technologicznych, pobudzanie wyobraźni. Marka jest również patronem znajdującego się w CNK Teatru Robotycznego, będącego elementem galerii „Korzenie cywilizacji” – ekspozycji łączącej nauki ścisłe z humanistycznymi.