W dniu 11 października 2011 r., czyli w ubiegły wtorek, w redakcji magazynu Płaskie Ekrany przy ulicy Tytoniowej w Warszawie, odbyła się mała uroczystość. Wiesław Migut, prezes wydawnictwa Migut Media (MM), oraz dziennikarze z zaprzyjaźnionych redakcji pożegnali panią Elżbietę Sucharzewską (ur. 1935 r.) pełniącą funkcję redaktor naczelnej Płaskich Ekranów. Jej odejście wiąże się z decyzją zarządu MM o zaprzestaniu wydawania Płaskich Ekranów i rozwiązaniu zespołu redakcyjnego.
Płaskie Ekrany są kolejnym, po Kino Full HD (IDG), tytułem prasowym poświęconym telewizorom, który w ostatnim czasie zniknął z rynku. Pogłębiający się kryzys gospodarczy, cięcia budżetów reklamowych, a także zmiana preferencji czytelników, sprawiły, że tradycyjne papierowe publikacje, zwłaszcza te specjalistyczne, przeżywają trudny okres.
Upadek Płaskich Ekranów zamyka pewną epokę, która rozpoczęła się w 1997 roku wraz pierwszym numerem magazynu Life Video. Po niepowodzeniu, jakim było przeprowadzone w 2003 r. (i to w niezbyt przemyślany sposób) przekształcenie Life Video w magazyn Mix, całkowicie zmieniono skład redakcji, przywrócono pierwotny profil czasopisma i zmieniono nazwę na Video Mix. Po pięciu latach, w roku 2008, na skutek spadającej sprzedaży i słabnącej pozycji rynkowej zarząd MM postawił na odświeżenie składu redakcji i wdrożenie planu naprawczego. Plan ten zaowocował nową makietą czasopisma, nowymi rodzajami testów, a w czerwcu 2009 roku także zmianą nazwy na Płaskie Ekrany. Niestety, reformy nie zostały dokończone i pismo znowu zaczęło tracić czytelników i reklamodawców.
W 2011 roku stało się jasne, że Płaskie Ekrany walczą o przeżycie, bowiem pomimo iż z założenia były miesięcznikiem, w ciągu 9 miesięcy od stycznia do września, ukazały się zaledwie 3 łączone numery.
Ostatni numer Płaskich Ekranów (na zdjęciu poniżej) ukazał się we wrześniu br. i można go jeszcze kupić w dobrych salonach prasowych (Empik, In Medio, Kolporter itp.).
Koniec Płaskich Ekranów nie oznacza, że nazwa całkowicie zniknie z rynku. Przedstawiciele spółki MMG Polska, która przejęła od Wydawnictwa MM szereg tytułów prasowych (m.in. Businessman, Villa, Audio Video) zapowiadają, że raz na pół roku będzie ukazywał się magazyn specjalny Płaskie Ekrany & Dobry Dźwięk, tworzony jednakże przez całkowicie inną redakcję niż zamknięte PE. Najbliższy numer PEDD zaplanowano na grudzień br.
© TV TEST 2011