7 maja 2024 firma TCL zorganizowała na Stadionie Narodowym im. Kazimierza Górskiego w Warszawie konferencję prasową poświęconą nowym modelom telewizorów. Było to wydarzenie ciekawe, głównie ze względu na rangę zaproszonych gości. Niestety, w przeciwieństwie do spotkań ubiegłorocznych podczas konferencji nie podano wielu informacji technicznych o nowych telewizorach i miało ono znacznie mniej merytoryczny charakter niż spotkanie „Experts Meet Experts”, które odbyło się dwa tygodnie później w hotelu Intercontinental w Warszawie. Niestety, na to drugie, dużo bardziej techniczne spotkanie nie zostaliśmy w ogóle zaproszeni. Szkoda, bo było warto, co widać z relacji chorwackiego dziennikarza poniżej.
W związku z tym, nie znamy jeszcze odpowiedzi na wszystkie nurtujące nas pytania, zwłaszcza dotyczące rozwiązań technicznych (np. „czym różnią się tegoroczne tzw. „QLED-y Pro” od ubiegłorocznych „zwykłych” QLED-ów?”). Liczymy jednakże na to, że wkrótce uzyskamy brakujące informacje i będziemy mogli je zawrzeć w przygotowywanym od kilku tygodni artykule „Telewizory TCL 2024”.Tymczasem zapraszam do lektury oficjalnej informacji prasowej poświęconej relacji z ww. konfrencji TCL na PGE.
TCL ujawnia tegoroczne nowości i ogłasza wyjątkowe partnerstwo z Reprezentacją Polski. Ambasadorem marki zostaje Szymon Marciniak, światowej klasy sędzia piłkarski. Sprzedaż dużych telewizorów wciąż rośnie – TCL zajmuje już 2 miejsce na świecie, również w Polsce!
TCL, wiodący producent elektroniki użytkowej i marka nr 1 na świecie produkująca telewizory 98-calowe, 7 maja zorganizował event na stadionie PGE Narodowy w Warszawie, podczas którego zademonstrowano najnowszy line-up telewizorów, w tym największy na świecie QD MiniLED o przekątnej 115 cali, jak również szereg innych urządzeń – smartfony, tablety, a także sprzęt AGD. Emocjonującym wydarzeniem z pewnością jest ogłoszenie współpracy z PZPN i sportowe partnerstwo z Reprezentacją Polski. Przed nami wspaniałe, piłkarskie święto!
Zgromadzonych gości rozgrzał mistrzowski pokaz Pawła Kwita, jednego z najbardziej doświadczonych football freestylerów, czyli sztuki wykonywania trików z piłką w Polsce i na świecie!
Następnie na scenie pojawił się Carlos Li, prezes TCL Europe, który opowiadał o firmie i jej osiągnięciach, a także o najnowszych partnerstwach sportowych na całym świecie:
Jesteśmy zachwyceni, że możemy dołączyć do kolejnej drużyny narodowej i ją wspierać. Żyjemy w erze urządzeń mobilnych i prawie wszystko robimy w biegu. Jednak, kiedy siadamy przed telewizorem razem z przyjaciółmi i rodziną, by oglądać mistrzostwa, chcemy zobaczyć to na dużym ekranie. TCL zaprasza do świata wciągających wrażeń, żebyś czuł się jakbyś rzeczywiście był obecny na stadionie u boku swojej ulubionej drużyny!”
– podkreślił.
Stefan Streit, Dyrektor Marketingu TCL opowiadał o współpracy z Szymonem Marciniakiem i przesłaniu firmowego hasła „Inspire Greatness”:
Wierzymy, że wielkość jest osiągalna dla każdego, a wszystko, czego potrzeba, to inspiracja, by ją odblokować. Dzięki naszemu nowemu ambasadorowi Szymonowi Marciniakowi oraz dzięki szeroko dostępnej, inteligentnej technologii, możemy zainspirować i zmotywować każdego człowieka na ziemi.
Zapewnił również, że popularność telewizorów o dużych przekątnych wciąż rośnie:
Jeśli zdecydujesz się na model o przekątnej 65 czy 75 cali, już nigdy nie wrócisz do mniejszego! To zupełnie inne, niesamowite doświadczenie z oglądania.
Łukasz Wachowski, Sekretarz Generalny PZPN:
Bardzo cieszę z naszej współpracy. Moim zdaniem, za chwilę cała Polska będzie wiedziała, że PZPN współpracuje z tak wyjątkową marką jak TCL, bo czas mistrzostw to prawdziwe święto!
Jayway Peng, Dyrektor Zarządzający w TCL Electronics Polska z dumą prezentował najnowsze dane, z których wynika, że sprzedaż telewizorów na naszym rynku szybko rośnie, a firma zajmuje już pod tym względem drugie miejsce na rynku[1].
Mówił również o pozostałych produktach i technologiach TCL , w tym pralkach z technologią WM i nowoczesnych lodówkach TCL Free Built-in.
Podczas wydarzenia zaprezentowano również bogate portfolio urządzeń mobilnych: smartfony, również tak zwane Featurephone, Mobile Broadband i tablety. Można było obejrzeć najnowsze urządzenia z serii 50 – TCL 50 SE, TCL 505 i TCL 501, które wkrótce będą dostępne na polskim rynku, a także dowiedzieć się więcej o technologii NXTPAPER 3.0 zapewniającej najwyższy komfort dla oczu, antyodblaskowość i niski poziom niebieskiego światła.
Marcin Nowak z Działu Sprzedaży TCL Poland szczegółowo omawiał zaprezentowane nowości – serie X95, C855, C655 PRO, C655, P755, V6B i S54, ze szczególnym uwzględnieniem spektakularnego, największego na świecie, 115-calowego telewizora QD-Mini LED. Nowością jest również 2.1-kanałowy soundbar S55H z bezprzewodowym subwooferem. Firma TCL jest również producentem monitorów gamingowych – na naszym rynku będzie można kupić najnowsze modele: 34-calowy 34R83Q oraz 27-calowy 27R83U.
Według danych GFK w okresie od października 2023 do marca 2024 w Polsce sprzedawało się aż 610 telewizorów TCL dziennie
– mówi Rafał Zadara, Retail Marketing Manager w TCL Poland.
Z różnych badań wynika również, że o ile telewizory w technologii 3D, zakrzywione, z rozdzielczością 8K nie cieszą się specjalnym zainteresowaniem klientów, to już telewizory smart o dużych przekątnych (powyżej 50 cali) zdecydowanie tak. Telewizor o większej przekątnej to optymalny wybór dla każdego miłośnika rozrywki.
Firma TCL w Polsce będzie coraz bardziej widoczna dzięki specjalnym strefom TCL w najlepszych sklepach z elektroniką, na warszawskim lotnisku Chopina, a przede wszystkim dzięki cennemu, sportowemu partnerstwu
– podkreśla Rafał Zadara.
O TCL
TCL Electronics (1070.HK) to szybko rozwijająca się firma z branży elektroniki użytkowej i istotny gracz w globalnej branży telewizyjnej. Firma została założona w 1981 roku i obecnie działa na ponad 160 rynkach na całym świecie. TCL specjalizuje się w badaniach, rozwoju oraz produkcji elektroniki użytkowej: telewizorów, sprzętu audio i inteligentnych urządzeń dla domu.
[1] Według danych GFK 2024