Znana firma badawcza Display Search podała ostatnio dane dotyczące sprzedaży telewizorów w drugim kwartale 2011 roku.
I tak, w okresie kwiecień-czerwiec 2011 struktura sprzedaży w podziale na rodzaj wyświetlacza przedstawiała się następująco:
Jak widać z wykresu na 1 sprzedaną plazmę przypadało ponad 10 telewizorów LCD.
Z kolei struktura sprzedaży telewizorów LCD w podziale na rodzaj podświetlenia (CCFL – lampy fluorescencyjne, LED – diody elektroluminescencyjne) przedstawiała się następująco :
Duży wzrost udziału LED-ów widać w porównaniu do II kwartału ubiegłego roku:
Na koniec zobaczmy jak wygląda sprzedaż w podziale na producentów, ale tym razem nie wg liczby sprzedanych telewizorów, lecz wg przychodów z ich sprzedaży:
Kategoria „pozostali” obejmuje m. in. takie marki jak Toshiba, Philips, Loewe, Grundig czy Funai oraz innych, mniej znanych producentów (Konka, Metz, Skyworth, TCL itp.)
* Dane dotyczące firmy Panasonic obejmują sprzedaż telewizorów marki Sanyo, którą Panasonic przejął w 2008 roku.
© TV TEST 2011
KUP TELEWIZOR W DOBRYM SKLEPIE