Jak podaje DigiTimes, w pierwszym kwartale bieżącego roku obrotowego (tj. z okresie kwiecień-czerwiec) Sony odnotowała przychody ze sprzedaży o wartości 17,3 mld USD, co stanowi 13% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk z działalności operacyjnej zwiększył się o 367 mln USD, co było zasługą:
- istotnej poprawy w dziale urządzeń mobilnych i komórkowych,
- zysków z tytułu różnic kursowych.
W dziale telewizorów sytuacja przedstawiała się następująco:
- przychody ze sprzedaży: 1,87 mld USD (+18,2% w por. z ubiegłym okresem),
- zysk z działalności operacyjnej: 53 mln USD (w por. do straty na kwotę 66,8 mln w ubiegłym okresie).
Poprawa wyników działu telewizorów była możliwa dzięki:
- bardziej atrakcyjnej gamie telewizorów LCD,
- redukcji kosztów działalności.
Analitycy rynku spodziewają się, że w bieżącym roku Sony dostarczy na rynek około 15 mln telewizorów LCD oraz że wygeneruje zysk w dziale telewizorów ze względu na dobrą sprzedaż modeli Ultra HD (4K).
Takie wyniki wywołają zapewne uśmiech na twarzy Kazuo Hirai’ego.
