Firma Sony rozpoczęła kampanię reklamową swojego najnowszego rozwiązania terchnicznego o nazwie „Triluminos colour”. W sklepach pojawiły się reklamy zapowiadające produkty z tym rozwiązaniem. Poniższe zdjęcie zrobiłem 1 marca br. w sklepie RTV Euro AGD w Morach koło Warszawy.
Na czym polega „Triluminos colour”? Najważniejsze cechy tego rozwiązania (w dużym uproszczeniu) są następujące:
– rezygnacja z diod LED emitujących światło białe,
– zastosowanie diod LED emitujących światło niebieskie,
– zastosowanie modułu QDEF zamieniającego światło niebieskie na światło o widmie bardziej zbliżonym do światła naturalnego.
Umieszczony pomiędzy modułem podświetlenia (BLU) a wyświetlaczem LCD (LCM) moduł QDEF zawiera kropki kwantowe (ang. quantum dots), które są odpowiedzialne za konwersję światła.
Jakie faktyczne zalety ma „Triluminos colour” przekonamy się już niebawem. Czy kolory będą rzeczywiście „bardziej naturalne” jak zapowiada Sony? Odpowiedź na to pytanie przyniosą testy. W każdym razie warto się przygotować, do czego zresztą Sony zachęca.
Tomasz Chmielewski
© TV TEST 2013