Zawsze wszystkim zainteresowanym powtarzam, że samsungowe soundbary przed epoką Alan Devantiera (czytaj: przed uruchomieniem kalifornijskiego Samsung Audio Lab) brzmiały raczej kiepsko i słabo, a ich następców dzieli od przeddevantierowych modeli niemalże przepaść. Nie wierzycie? Jeśli ufać informacjom od Samsunga, dane sprzedażowe świadczą same za siebie. I choć nie określiłbym (jeszcze?) grejbelek tego producenta mianem najlepszych na świecie, to nie sposób odmówić im dwóch zalet:
- że są kompetentnie zaprojektowane;
- że oferta jest bardzo bogata (choć miłośnicy soundbarów zintegrowanych nie są rozpieszczani);
- że mają dobry stosunek jakości dźwięku do ceny.
No dobra, koniec moich wywodów: najwyższy czas aby oddać głos działowi marketingu Samsunga.
Samsung po raz 7. z rzędu globalnym liderem rynku soundbarów
[…]Samsung już od kilku lat nieprzerwanie utrzymuje pozycję lidera na globalnym rynku soundbarów. Według danych ogólnoświatowej firmy badawczej Futuresource Consulting, soundbary Samsung już po raz 7. z rzędu są najchętniej kupowane na świecie. Widzowie coraz częściej stawiają na kompletne kinowe wrażenia, zwracając uwagę zarówno na niesamowitą jakość obrazu, jak i wciągający dźwięk przestrzenny.Soundbary Samsung królują na światowym rynku już po raz siódmy z rzędu.
Konsumenci znacznie częściej wybierają soundbary Samsung z głośnikiem niskotonowym w zestawie – stanowią one według wewnętrznych danych 92,9 proc. sprzedanych produktów w Polsce.
Jak wynika z danych Samsung Polska w 2021 roku widzowie częściej decydują się na zakup soundbarów ze średniej i wyższej półki.
W kwietniu b.r. roku Samsung osiągnął aż 40,9 proc. udziału w globalnym polskim***** rynku soundbarów pod względem przychodów.
Soundbary Samsung pojawiły się na rynku światowym stosunkowo niedawno. Pierwszy model zadebiutował w 2008 roku podczas targów Consumer Electronics Show (CES). Oznacza to, że w zaledwie kilka lat zdobyły one zaufanie konsumentów, co bez wątpienia jest zasługą konsekwentnie realizowanej strategii firmy Samsung. Soundbary są projektowanie w kalifornijskim studiu Audio Lab, w którym światowej klasy inżynierowie dźwięku wykorzystują zaawansowane technologie, aby zapewnić jak najbardziej optymalne i wypełniające pomieszczenie brzmienie.
Na rynku można spotkać dwa typy soundbarów – jednoelementowe, typu All-in-One oraz bardziej złożone – dostępne w zestawie z subwooferem, czyli dodatkowym głośnikiem niskotonowym. Jednak, jak wynika z wewnętrznych danych sprzedażowych Samsung, konsumenci znacznie częściej wybierają soundbary w zestawie – stanowią one aż 92 proc. sprzedaży tych produktów. […] Dodatkowy głośnik wzmacnia brzmienie niskich tonów i zapewnia potężną moc wrażeń – niezależnie od tego, czy akurat oglądamy komedię romantyczną czy oddajemy się gamingowej rozrywce.Co więcej, jak wynika z najnowszych obserwacji rynkowych firmy Samung, konsumenci coraz częściej decydują się na zakup soundbarów ze średniej i wyższej półki. W okresie od stycznia do kwietnia 2020 roku średnia cena rynkowa kupowanego soundbara wynosiła 1255 PLN, podczas gdy w tych samych miesiącach w 2021 roku – 1407 PLN. Największy wzrost sprzedażowy zanotowały soundbary pochodzące z segmentu cenowego 1500-2500 PLN – z nieco ponad 27 proc. do ponad 35 proc. […]
Mało miejsca, dużo dźwięku
Perfekcyjny dźwięk przestrzenny nie musi od razu oznaczać plątaniny kabli ani dużej ilości sprzętu. Stąd soundbary praktycznie zastąpiły na rynku kino domowe – składające się z kilku sporej wielkości kolumn i amplitunera. W przeciwieństwie do tych wieloelementowych zestawów, soundbary to urządzenia o minimalistycznym wzornictwie, które nie wymagają skomplikowanej instalacji. Wystarczy podłączyć przewód do prądu, a połączenie z telewizorem jest bezprzewodowe – odbywa się za pomocą sieci Wi-Fi[1] lub technologii Bluetooth.
[…] […][1] Dostępne w wybranych telewizorach Samsung. Więcej informacji znajdziesz na stronie samsung.com.
[…]