Coraz więcej nowych filmów przygotowywanych jest w technice HDR. Rozwiązanie to zapewnia niedostępny wcześniej szeroki zakres dynamiki obrazu, w tym dużo większą jasność i gradację w tzw. światłach (tj. jasnych elementach sceny).
Vanja Cernjul, chorwacki reżyser, który pracował m.in. nad serialem Marco Polo dla Netfliksa wystąpił niedawno w charakterze eksperta na ostatniej Konwencji Panasonica. Cernjul powiedział, że:
Gdybym miał wybór pomiędzy filmowaniem w 4K lub HDR z pewnością wybrałbym HDR. Technika 4K jest wspaniała jeśli chodzi o zawarcie w obrazie większej ilości informacji, ale to dopiero HDR robi ogromną różnicę. W przypadku HDR każdy oglądający od razu ją zobaczy, co nie zawsze ma miejsce w przypadku 4K.
Podobnie uważają specjaliści, którzy szlifowali kontrast i kolory w filmie Gwiezdne Wojny – Przebudzenie Mocy. Ich zdaniem:
Dopiero w wersji zrealizowanej w Dolby Vision [wariant HDR firmy Dolby – przyp. TCh] czerwień mieczy świetlnych daje po oczach.
Pełne wypowiedzi Vanji Cernjula, Bena Rosenblatta i Stefana Sonnefelda znajdziecie w poniższych filmach (oba w języku angielskim):
Tomasz Chmielewski