Miłośnicy soundbarów dostali kolejny prezent, tym razem od amerykańskiej firmy Sonos. Otóż poszerzyła ona ofertę swoich grajbelek o nowy, najmniejszy i najbardziej przystępny model: „Promyczek”. Po angielsku „Ray”.
Ray będzie kosztował około 1400 złotych, czyli będzie niemal tysiąc złotych tańszy od modelu Beam. Pomimo tego będzie oferował znane i cenione rozwiązania Sonosa jak np:
- dostęp do olbrzymiej liczby serwisów muzycznych,
- pracę w systemie wielopokojowym (multiroom),
- możliwość rozbudowy o subwoofer i głośniki tylne.
Ciekawą nowinką jest sterowanie głosowe (tylko po angielsku), które, co ciekawe, ma być w pełni bezpieczne z punktu widzenia prywatności: wszystkie polecenia przetwarzane będą lokalnie i nie będą wysyłane na serwer. Funkcja ta nazywa się SVC, czyli Sonos Voice Control.
Jak widać Sonos Ray zapowiada się bardzo obiecująco. A czy wspomniałem Wam, że konstruktorzy podczas projektowania nowego soundbara dokonali aż pięciu zgłoszeń w amerykańskim urzędzie patentowym? Zgłoszenia dotyczą między innymi oryginalnych, mocno zagiętych kanałów basrefleksu o zredukowanej turbulencji oraz dzielonych tub (ang. split waveguide/split horn).
Ponadto, to nie koniec nowinek od Sonosa. Więcej informacji znajdziecie w oficjalnym komunikacie prasowym poniżej.
Ray, Roam Colors i własny asystent głosowy. Sonos zaprezentował nowe produkty
Ray to najmniejszy i najtańszy soundbar z kategorii kina domowego w ofercie amerykańskiego producenta. Jego kompaktowe rozmiary wpasują się w każdą przestrzeń i zapewnią jakość dźwięku na najwyższym poziomie. Bezprzewodowy głośnik Roam również doczekał się nowej odsłony – będzie dostępny w trzech stylowych kolorach.
Własne kino domowe z Sonos Ray
Sonos Ray to dobry wybór dla każdego, kto chciałby zacząć przygodę z kompletowaniem własnego kina domowego. Niewielkie rozmiary urządzenia sprawiają, że łatwo zaaranżować dla niego przestrzeń, nawet w małym mieszkaniu.
Nasze domy stały się kinami, studiami fitness, placami zabaw. Jest to możliwe, ponieważ żyjemy w erze streamingu, który nie ogranicza się już tylko do telewizji, muzyki i filmów. Aby dostęp do niepowtarzalnych wrażeń był jeszcze łatwiejszy, stworzyliśmy soundbar o mniejszych wymiarach i imponującym brzmieniu”
– podkreśla Patrick Spence, CEO Sonos.
Nowy soundbar jest kompatybilny ze wszystkimi serwisami streamingowymi. Prosta konfiguracja sprzętu i łatwa obsługa z poziomu aplikacji Sonos pozwalają na odtworzenie ulubionej muzyki, filmów i innych multimediów. Soundbarem można sterować też za pomocą pilota do telewizora czy Apple AirPlay 2.Dźwięk jak z sali kinowej
Ray został wyposażony w szereg innowacji po to, aby zapewnić zbalansowany dźwięk, mocne basy i podkreślić dialogi. Oto najważniejsze cechy nowego soundbara:
- Dźwięk, który wypełnia pomieszczenie – Specjalnie zaprojektowane falowody niosą dźwięk po całej przestrzeni, a dzięki zaawansowanemu przetwarzaniu precyzyjnie rozmieszczają jego komponenty.
- W pełni zbalansowany – Opatentowana konstrukcja systemu bass reflex odpowiada za niskie tony z idealnie wyważonym basem. Niestandardowa akustyka precyzyjnie harmonizuje średnie i wysokie częstotliwości.
- Dostrojony do perfekcji – Nad projektem Ray czuwała Rada Dźwięku Sonos złożona m.in. z muzyków i filmowców. Dzięki funkcji Trueplay można bardziej dostroić dźwięk, aby uzyskać najlepsze wrażenia słuchowe w każdym pomieszczeniu.
- Dźwięk bez zakłóceń – Technologia Sonos Speech Enhancement zapewnia czystość dźwięku, dzięki której wyraźnie słychać każde słowo, natomiast funkcja Night Sound zmniejsza intensywność głośnych efektów podczas wieczornych seansów.
- Kompaktowa konstrukcja – Sonos Ray można ustawić na szafce RTV lub schować we wnęce komody. Jego niewielkie rozmiary nie będą problemem w żadnym pomieszczeniu.
- Ekologiczne opakowanie – Pudełko i poduszki ochronne wykonane są w 100% z papieru pochodzącego z recyklingu.

Sonos Voice Control – zupełnie nowe doświadczenie
Sonos stworzył także własnego asystenta głosowego, który umożliwia sterowanie urządzeniami z portfolio firmy wyposażonymi we wbudowany mikrofon. Wystarczy powiedzieć „Hej Sonos”, by sprzęt natychmiast zareagował na polecenie. Głos, który usłyszą użytkownicy Sonos Voice Control w USA należy do aktora Giancarlo Esposito, znanego z ról w serialach „Breaking Bad”, „Better Call Saul” i „The Mandalorian”.
Sonos zadbał również o prywatność użytkowników – rejestrowane polecenia i inne odgłosy nie są wysyłane do chmury, przechowywane, odsłuchiwane ani czytane przez osoby trzecie. Funkcja Sonos Voice Control jest kompatybilna z Sonos Radio, Apple Music, Deezer i Pandora.
Sonos Voice Control będzie dostępny w Stanach Zjednoczonych od 1 czerwca, a następnie sukcesywnie w innych krajach. Nie jest jeszcze znana data polskiej premiery.O firmie Sonos
Sonos (Nasdaq: SONO) to jedna z czołowych marek specjalizujących się w doświadczeniach dźwiękowych. Firma stworzyła pierwsze bezprzewodowe urządzenia domowe multi-room audio, a dzięki jej innowacjom użytkownicy mają dostęp do swoich ulubionych treści oraz zyskują nad nimi pełną kontrolę. Sonos znany jest z zapewniania niezrównanych doświadczeń dźwiękowych, przemyślanego designu wpasowującego się w każdy dom, a także prostoty użytkowania i otwartości swojej platformy. Sonos sprawia, że każdy może uzyskać dostęp do całej gamy treści dźwiękowych. Siedziba firmy zlokalizowana jest w Santa Barbara w Kalifornii.
ss