Nawiązując do ostatnich informacji zamieszczonych na naszych łamach odnoszących się do upowszechniania rozwiązań 4K spójrzmy, jak swoją sytuację rynkową w kontekście tej technologii widzi firma Panasonic, podsumowując ostatnie działania promocyjne. Jak przełożą się one na sprzedaż i popularność marki wśród nabywców? Zobaczymy, zadecyduje na pewno jakość produktów, nie tylko telewizorów zresztą, no i oby nie przytrafiło się nic przykrego wzorem kontuzji Roberta Lewandowskiego, ambasadora marki.
INFORMACJA PRASOWA
Firma kontynuuje realizowanie globalnej strategii „A better life, a better world”
Sytuacja na rynku elektroniki użytkowej dynamicznie się rozwija. Wdrażane są nowe technologie, a otoczenie biznesowe wciąż ewoluuje. Misja Panasonic pozostaje jednak niezmienna od blisko stu lat – to podnoszenie jakości życia konsumentów poprzez dostarczanie coraz bardziej innowacyjnych produktów. Na co jeszcze mogą liczyć klienci firmy w 2015 r.?
Rok 2014 upłynął dla firmy Panasonic pod znakiem rozwijania technologii 4K zarówno w segmencie telewizorów i odtwarzaczy blu-ray, jak również urządzeń foto i wideo. Do najważniejszych premier ostatnich miesięcy można zaliczyć telewizor AX900 z funkcją TV Anywhere czy kompaktowy LUMIX LX100 z możliwością zapisu wideo w rozdzielczości 4K. Szerokim echem odbiła się również reaktywacja marki Technics, która z zestawami C700 i R1 jest już dostępna w polskich sklepach.
W minionym roku firma rozszerzyła także współpracę z Robertem Lewandowskim: od początku maja piłkarz promował nie tylko markę LUMIX, ale został również ambasadorem linii telewizorów VIERA oraz pozostałych urządzeń audio i wideo. W 2014 r. Panasonic przeprowadził także I edycję ogólnopolskiego konkursu fotograficznego Wyzwanie LUMIX, którego ambasadorem został ultramaratończyk Daniel Lewczuk.
W przeciągu ostatnich 12 miesięcy zaawansowane rozwiązania fotograficzne docenili niezależni eksperci TIPA oraz EISA. Wśród aparatów, które otrzymały prestiżowe nagrody branżowe znalazły się: GH4 i TZ60 i FZ1000 (2014) oraz LX100. GM5 i FT6 (2015).
Nie tylko urządzenia, ale również dodatkowe działania Panasonic zyskały międzynarodowe uznanie – firma została uznana najbardziej ekologiczną marką technologiczną na świecie według rankingu „Best Global Green Brands”, zajmując jednocześnie 5. miejsce w ogólnej klasyfikacji. W Polsce firma rozpoczęła program płatnych, rocznych stażów zawodowych, dzięki którym studenci mogą zdobywać doświadczenie pracując z najlepszymi ekspertami w swojej dziedzinie.
Jak wskazują analitycy International Data Corporation w raporcie IDC Predictions 2015: Accelerating Innovation – and Growth – on the 3 Platform w przeciągu najbliższych miesięcy zapotrzebowanie konsumentów na innowacyjne rozwiązania będzie wzrastać: wydatki na ten obszar będą większe o 3,8 proc. To bardzo dobry moment dla firmy Panasonic, by potwierdzić swoją pozycję w branży. W rozpoczynającym się roku fiskalnym 2015 firma Panasonic skupi swoją działalność na dalszym rozwijaniu technologii 4K oraz innowacyjnych rozwiązań dla domu, które są jednocześnie przyjazne środowisku.
Na rynku elektroniki użytkowej firma Panasonic istnieje już blisko sto lat, kreując przy tym trendy rynkowe i przedstawiając konsumentom nowe rozwiązania. Tym, co sprawia, że Panasonic niezmiennie znajduje się w czołówce firm branży technologicznej, jest fakt, że wsłuchuje się w potrzeby ludzi i inwestuje w innowacje – powiedziała Klara Ufnalewska, Public Relations Manager Panasonic w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.
Kierunki rozwoju poszczególnych segmentów firma zaprezentowała podczas dorocznej Konwencji Panasonic. Modele telewizorów 4K UHD VIERA na 2015 rok, wyróżniają się doskonałą jakością obrazu, intuicyjną i spersonalizowaną obsługą oraz technologią 4K Pro. Wkrótce na polskim rynku dostępne będą także modele o zakrzywionym kształcie. Z kolei w segmencie urządzeń dla domu firma kontynuuje rozwijanie technologii ułatwiających codzienne życie: w nowym modelu Multicookera przygotujemy zdrową żywność bez utraty witamin, pralki z programem AutoCare zoptymalizują długość cyklu prania, a lodówki sprawią, że produkty na dłużej zachowają swoją świeżość i wartości odżywczej.