Home / info / LG, wojna i 3D

LG, wojna i 3D

Nie, tym razem nie piszemy o wojnie polaryzacyjnego systemu Cinema 3D z aktywnym systemem migawkowym. Otóż firma LG Electronics dostarczyła telewizory 3D producentom filmu „1920 Bitwa Warszawska”. Dzięki temu „powstający na bieżąco materiał można było wyświetlać w trójwymiarze w dużym gronie ekipy produkcyjnej, pracującej przy zdjęciach”. Ponadto inicjatywa firmy LG zapewniła „możliwość optymalizacji i dopracowywania końcowego efektu wizualnego w 3D, jeszcze przed montażem.”

Czytając zamieszczoną poniżej informację prasową proszę zwrócić szczególną uwagę na wypowiedź Sławomira Idziaka, autora zdjęć do „1920 Bitwy Warszawskiej”, znanego m.in. z filmu „Helikopter w ogniu” Ridleya Scotta, za który otrzymał nominację do Oscara.

 

„Telewizory LG Cinema 3D w technologii polaryzacyjnej świetnie sprawdziły się na planie. Jestem przekonany że technologia zastosowana w telewizorach LG jest jedynym praktycznym wyborem w przypadku trudnego i dynamicznego procesu realizacji filmów 3D, ze względu na niski koszt okularów polaryzacyjnych, brak potrzeby ich ładowania, a także znakomitą plastykę obrazu.”

 

Trudno nam nie zgodzić się ze słowami pana Idziaka. W dotychczas przetestowanych telewizorach 3D wykorzystujących systemem pasywny z polaryzatorem FPR (tj. LG 47LW570S oraz Philips 42PFL7606) zachwycała nas zawsze stabilność efektów 3D, jasność i przejrzystość obrazu, a nade wszystko znakomita widoczność szczegółów w cieniach. Oglądanie takich trójwymiarowych nowości jak np. Sanctum było doprawdy dużą przyjemnością.

Poniżej pełna informacja prasowa

 

 

 

INFORMACJA PRASOWA

 

WARSZAWA, 08 września 2011

 

LG MECENASEM 3D „1920 BITWY WARSZAWSKIEJ”

Firma LG Electronics objęła mecenatem technologii 3D pierwszą polską trójwymiarową produkcję Jerzego Hoffmana „1920 Bitwa Warszawska”.

 

30 września 2011 r. na ekranach kin po raz pierwszy w polskiej kinematografii zawita pełnometrażowa produkcja zrealizowana w 3D, „1920 Bitwa Warszawska” w reżyserii jednego z najbardziej uznanych polskich twórców – Jerzego Hoffmana. Polska produkcja, zrealizowana w nowym standardzie 3D, stanowić będzie krok milowy zarówno na polskim, jak i europejskim rynku filmowym.

 

LG jest światowym prekursorem technologii 3D i doskonale rozumie, że wciąż kluczową kwestią dla promocji standardu 3D pozostaje dostępność treści najwyższej jakości – dlatego firma codziennie wkłada ogromny wysiłek we wspieranie odważnych twórców, którzy podążając z duchem czasu w swoich produkcjach, nie boją się wykorzystywać najnowszych osiągnięć technologii.  Ponadczasowym celem firmy jest stworzenie w domu każdego klienta możliwości do odbioru rozrywki na zupełnie nowym poziomie. Jedną z kluczowych inicjatyw LG Electronics jest silne zaangażowanie w produkcję najnowszego dzieła Jerzego Hoffmana. Jako prekursor technologii polaryzacyjnej, koreański producent dostarcza w swoich telewizorach Cinema 3D treści w tym samym standardzie, co znane widzom z sal kinowych. Po raz pierwszy w historii okulary 3D wykorzystywane w kinie – znak rozpoznawczy technologii Masterimage – będzie można zabrać do domu i przeżyć podobne emocje przed ekranem telewizorów LG  Cinema 3D.

 

Technologia polaryzacyjna 3D od LG odegrała również swoją aktywną rolę na planie filmowym w trakcie produkcji. Firma LG Electronics dostarczyła telewizory 3D
w technologii polaryzacyjnej, dzięki której powstający na bieżąco materiał można było wyświetlać w trójwymiarze w dużym gronie ekipy produkcyjnej, pracującej przy zdjęciach.

 

Jak podkreślała ekipa filmowa, wybór telewizorów LG z technologią polaryzacyjną oznaczał większy komfort niż w przypadku technologii aktywnej 3D wykorzystującej okulary migawkowe. Dzięki LG Cinema 3D wyświetlany obraz jest całkowicie pozbawiony efektu migotania, a co za tym idzie, nie powoduje efektów ubocznych jak np. ból oczu, zawroty głowy czy nudności. Dodatkowym atutem okularów polaryzacyjnych od LG jest fakt, iż pozbawione są wszelkich części elektrycznych,
a więc nie wymagają baterii, dzięki czemu nie trzeba było martwić się o ich ładowanie, co znacząco usprawniało pracę na planie. Tym samym twórcy „1920 Bitwy Warszawskiej” otrzymali możliwość optymalizacji i dopracowywania końcowego efektu wizualnego w 3D, jeszcze przed montażem. Warto zaznaczyć, że do „podglądu” stworzonych obrazów używano telewizorów z tą samą technologią, która oferowana jest przez LG w szerokiej sprzedaży.

 

Autorem zdjęć do filmu jest Sławomir Idziak, znany m.in. z obrazu „Helikopter
w ogniu” Ridleya Scotta, za który otrzymał nominację do Oscara. Operator jest autorem zdjęć wielu innych znanych produkcji – jedną z nich, którą miały szanse zobaczyć miliony Polaków jest „Harry Potter i Zakon Feniksa”. Największą sławę zdobył dzięki współpracy z Krzysztofem Kieślowskim przy „Podwójnym Życiu Weroniki”, filmie „Trzy kolory – niebieski” a także „Krótkim filmie o zabijaniu”.

 

Decyzja o realizacji filmu 1920 Bitwa Warszawska w technologii 3D skróciła dystans polskiej kinematografii do standardów panujących w kinematografii na świecie.
Od początku realizacji zdjęć mieliśmy świadomość że wkraczamy na teren nowej, dynamicznie rozwijającej się technologii i nasze wybory dotyczące sprzętu używanego na planie, muszą uwzględniać jej specyfikę i stojące przed nami wyzwania.” –
powiedział Sławomir Idziak, autor zdjęć „1920 Bitwy Warszawskiej”. „Telewizory  LG Cinema 3D w technologii polaryzacyjnej świetnie sprawdziły się na planie. Jestem przekonany że technologia zastosowana w telewizorach LG jest jednym praktycznym wyborem w przypadku trudnego i dynamicznego procesu realizacji filmów 3D,
ze względu na niski koszt okularów polaryzacyjnych, brak potrzeby ich ładowania,
a także znakomitą  plastykę obrazu.”

 

Decyzja o nakręceniu filmu w 3D była podyktowana zarówno możliwościami zwielokrotnienia kinowych przeżyć, jak i stale rosnącym zainteresowaniem tą technologią w Polsce. Sukcesy kasowe takich produkcji jak Avatar czy ostatniej części Piratów z Karaibów są tego najlepszym przykładem. Jeszcze w tym roku planowanych jest blisko 25 międzynarodowych premier filmów w całości realizowanych
w standardzie 3D. Nie będzie brakowało także  polskich premier. Nawet znane serie kinowe takie jak „Auta”, „Oszukać Przeznaczenie”, filmy o superbohaterach (Kapitan Ameryka) czy długo wyczekiwana produkcja „Conan Barbarzyńca” zostały  już przygotowane w formie trójwymiarowej.

 

„Nasz mecenat jest obecnie jedną z większych inicjatyw LG wspierających przemysł filmowy i technologię 3D na świecie. Mocno wierzymy, że odważni twórcy nie bojący się najnowszych osiągnięć technologii, pokażą drogę jaką winna podążać branża filmowa w najbliższych dekadach. Nazwiska takie jak Jerzy Hoffman lub Sławomir Idziak to ikony filmu znane na całym świecie – wiemy, że niebawem znajdą swoich naśladowców także na rynkach europejskich. Przed nami lata największej świetności trójwymiarowego kina – dlatego bardzo cieszę się, że polski oddział LG Electronics będzie miał znaczący wkład w rozwój tej zupełnie nowej gałęzi rozrywki i swoim mecenatem utrwali się na kartach historii kina.” – powiedział Tomasz Aleksandrzak, dyrektor marketingu polskiego oddziału LG Electronics.

 

Tendencje wzrostowe popularności technologii trójwymiarowej widać także
w sprzedaży telewizorów 3D. Jak pokazują badania przeprowadzone przez firmę Gfk Polonia na zlecenie LG Electronics, liczba telewizorów z technologią 3D sprzedawanych w Polsce systematycznie rośnie – w czerwcu tego roku stanowiły one już prawie jedną piątą wszystkich sprzedawanych modeli. To sporo, jeśli wziąć pod uwagę, że w analogicznym miesiącu rok wcześniej było to niespełna 3 procent. Trend ten komentuje Tomasz Aleksandrzak, dyrektor marketingu polskiego oddziału LG Electronics: „Dynamiczny wzrost liczby sprzedawanych telewizorów w technologii 3D spowodowany jest ich coraz lepszą jakością oraz większymi możliwościami technicznymi. Jeszcze niedawno na rynku prawie w ogóle nie było dostępu do treści 3D, które mogłyby być odtwarzane na takich urządzeniach. Obecnie coraz więcej światowych operatorów płatnej telewizji planuje wprowadzić programy w trzech wymiarach. Wśród nich warto wymienić: Canal+, Discovery czy Sky.”

 

Nie trzeba jednak czekać na dedykowane programy w 3D. „Dzisiaj część telewizorów – tak jak modele LG z technologią Cinema 3D – samodzielnie konwertuje otrzymywany sygnał na obraz 3D, co pozwala cieszyć się taką treścią na co dzień, np. oglądać
w trójwymiarze wieczorne wiadomości czy mecze piłki nożnej. Ponadto wykorzystana
w telewizorach LG technologia polaryzacyjna (FPR) sprawia, że obraz wyświetlany jest bez rozmyć, migotania i jakichkolwiek zakłóceń, które wywołują bóle głowy
i uniemożliwiają dłuższe oglądanie w 3D
” dodał Tomasz Aleksandrzak.

 

Mimo, że na naszych oczach zachodzi trójwymiarowa rewolucja, technologia ta znana jest nie od dzisiaj – prawdę mówiąc, liczy sobie niemal sto lat. Pierwsza produkcja 3D powstała w 1922 roku, czyli w dwa lata po wydarzeniach, na kanwie których powstał film Jerzego Hoffmana. Film „Power of love” w reżyserii Nat’a G. Deverich’a powstał w technice anaglificznej, polegającej na nałożeniu na siebie dwóch obrazów. Aby doświadczyć efektu trójwymiarowości widzowie musieli nałożyć okulary, które miały czerwony obiektyw z jednej strony i błękitny z drugiej.

 

Kolejny etap w rozwoju kina 3D był jeszcze większą sensacją – w latach 50. pojawiły się pierwsze kasowe, pełnometrażowe produkcje w kolorze, na które do kin ściągały prawdziwe tłumy. Boom trwał mniej więcej kilkanaście lat, do czasu, kiedy widzowie zdążyli się znudzić takim „trójwymiarem” – stosowana wtedy technologia daleko odbiegała od tego, co kina proponują nam dzisiaj. W filmach sprzed pięćdziesięciu lat tworzono jedynie złudzenie głębi ekranu, z której „wystawały” pojedyncze obiekty, np. fragmenty drzew czy przedmioty używane przez bohaterów. Dlatego po kilkunastu latach rozwój 3D przeżywał kolejne spowolnienie. Trwało ono do czasu pojawienia się w kinach w 2009 roku Avatara. Przy produkcji filmu Jamesa Camerona zastosowano nowe rozwiązania, które sprawiły, że uzyskany efekt 3D był dalece bardziej realny niż ten osiągany przy tradycyjnych technikach.

 

Spoglądając na prognozy sprzedaży wydaje się, że w niedalekiej przyszłości rozrywka w trójwymiarze zagości w domach milionów użytkowników na całym świecie. W samej Europie Zachodniej do 2015 roku poziom penetracji technologii 3D w gospodarstwach domowych ma wzrosnąć do ponad 40 proc. [1]

 

 

 

# # #

Informacje o firmie LG Electronics

LG Electronics jest jednym z największych na świecie producentów innowacyjnych urządzeń elektronicznych, produktów do telekomunikacji mobilnej oraz sprzętu gospodarstwa domowego dla klientów indywidualnych. Ma 84 filie na całym świecie i zatrudnia ponad 93 000 pracowników w 120 oddziałach. LG, który w 2008 r. osiągnął w skali globalnej sprzedaż 55,8 mld USD, składa się z pięciu działów: Home Entertainment (elektronika dla domu), Mobile Communications (telekomunikacja mobilna), Home Appliance (sprzęt gospodarstwa domowego), Air Conditioning (klimatyzacja) oraz Business Solutions (rozwiązania dla biznesu). Należy do czołowych producentów płaskich ekranów telewizyjnych, urządzeń audio i wideo, telefonów komórkowych, klimatyzatorów i pralek. Dzięki podpisaniu długoterminowej umowy stał się globalnym i technologicznym partnerem Formuły 1™. W ramach tego porozumienia LG zyskało wyłączne prawa do używania nazwy i prawa marketingowe jako oficjalny dostawca urządzeń elektronicznych, telefonów komórkowych i urządzeń do przetwarzania danych dla Formuły 1.

 

Informacje o dziale Home Entertainment LG Electronics

Dział elektronicznych urządzeń domowych (LG Electronics Home Entertainment) jest jednym z największych na świecie producentów płaskich monitorów, odtwarzaczy audio oraz urządzeń wideo dla klientów indywidualnych
i firm. Oferuje m.in. telewizory plazmowe i LCD, systemy kina domowego, odtwarzacze dysków Blu-ray, komponenty systemów audio, odtwarzacze wideo oraz panele wyświetlaczy plazmowych. LG dba nie tylko o funkcjonalność, ale również o stylistykę swoich urządzeń. Przekracza kolejne granice technologiczne, aby wciąż podnosić jakość domowych urządzeń elektronicznych.
 



[1] Wyniki pochodzą z badań przeprowadzonych w 2010 r. przez firmę Futuresource Consulting Ltd.

 

Telewizory - zobacz na Ceneo.pl