Podczas konferencji prasowej w dniu 10 maja br. firma TP Vision produkująca telewizory pod marką Philips po raz pierwszy w Polsce pokazała rewolucyjny model z serii Designline. 55PDL8908, bo o nim mowa, to model na rok 2013, który do czasu wprowadzenia nowej serii 9000 (najprawdopodobniej już z rozdzielczością 4K) będzie pełnił rolę honorowego flagowca tej firmy.
Określenie PDL8908 mianem „telewizora” byłoby skrajnym niedopowiedzeniem. Ten rewolucyjny design można określić raczej mianem czarnej tafli z przyklejonym wyświetlaczem.
[nggallery id=45]
Celowo i świadomie piszemy „przyklejonym”, bowiem
wyświetlacz telewizora nie jest przykręcony do szyby, tylko przymocowany do niej specjalną taśmą klejącą Hyper Joint.
Ze względu na nietypową konstrukcję oraz specjalny uchwyto-wieszak Simply Straight, istnieją 3 sposoby usadowienia telewizora:
[nggallery id=44]
Ekran wykonano oczywiście z wytrzymałego szkła i pokryto nadrukiem o specjalnym gradiencie.
Telewizor będzie dostępny w dwóch wersjach:
- 46PDL8908 – z ekranem o przekątnej 46 cali
- 55PDL8908 – z ekranem o przekątnej 55 cali
Najważniejsze cechy serii PDL8908 to:
- matryca VA, najprawdopodobniej od Samsung Display,
- dwurdzeniowy procesor,
- 1400Hz Perfect Motion Rate (co powinno dać wysoką rozdzielczość obrazów ruchomych),
- układ poprawy kontrastu Micro Dimming,
- rozbudowany system głośników (3D wOOx),
- aktywne 3D,
- wbudowana antena Wi-Fi,
- trójstronny Ambilight XL
- pilot z akceleratorem i pełną klawiaturą.
Ile będzie kosztował PDL8908?
Zgodnie z informacjami podanymi przez producenta sugerowane ceny detaliczne obu modeli (po zaokrągleniu do pełnych tysięcy) przedstawiają się następująco:
46 cali – 9.000 zł
55 cali – 12.000 zł
Kiedy i gdzie go będzie można kupić?
Przedstawiciele TP Vision Polska, z którymi rozmawialiśmy zapowiadają, że telewizor wejdzie na rynek z końcem czerwca 2013 r. Nie ustalono jeszcze gdzie będzie można go kupić. W tej chwili wiemy, że:
- TP Vision prowadzi jeszcze rozmowy i negocjacje z partnerami handlowymi,
- sprzedaż będą prowadzić najwięksi partnerzy, w tym, być może, Media Expert i Euro-net (RTV Euro AGD),
- telewizor będzie sprzedawany w dystrybucji selektywnej w kilkunastu starannie dobranych salonach.
Firma TP Vision nie podjęła jeszcze decyzji, czy koszt montażu telewizora będzie wliczony w cenę zakupu, choć przedstawiciele firmy podkreślają, że ze względu na zapewnienie kompleksowej i najwyższej jakości obsługi klienta, jest to ich zamiarem. Warto zaznaczyć, że do wprowadzenia tego wyjątkowego modelu na rynek niezbędne jest odpowiednie przeszkolenie serwisu i partnerów handlowych. Aby ułatwić klientom życie, ewentualne naprawy będą z reguły wykonywane w domu chyba, że naprawa w serwisie będzie absolutnie konieczna.
NASZ KOMENTARZ
Nie ma wątpliwości, że nowe Philipsy z serii Designline 8908 to wyjątkowe telewizory. Nie są to modele dla zwykłych „zjadaczy chleba”, lecz dla zamożnych koneserów poszukujących urządzenia łączącego w sobie zaawansowane rozwiązania techniczne, wysoką jakość obrazu i dźwięku oraz, przede wszystkim, wyjątkowe wzornictwo.
Naszym zdaniem seria PDL8908 to bardzo interesująca oferta dla ww. grupy klientów. Jak na razie jedyną konkurencję dla nowych Philipsów widzimy ze strony niebotycznie drogich BeoVision 11 i 10 firmy Bang & Olufsen. Wchodząc w segment produktów luksusowych TP Vision pokazuje, że jest w stanie zaoferować telewizor dla najbardziej wybrednych koneserów.
Na koniec zapraszamy jeszcze do galerii zdjęć modelu 55PDL8908 z włączonym układem Ambilight oraz do obejrzenia promocyjnego filmu.
[nggallery id=46]
© TV TEST 2013