Home / info / Rynek tv w 2011 roku

Rynek tv w 2011 roku

Stosunkowo niedawno firma WitsView podała dane dotyczące globalnej sprzedaży telewizorów w okresie od stycznia do września 2011 roku. Oto one:

Zwracamy uwagę, że zajmujący piątą pozycję Panasonic swą stosunkowo wysoką pozycję zawdzięcza m.in. uwzględnieniu telewizorów sprzedanych pod marką Sanyo, którą to Panasonic przejął kilka lat temu.

Ponadto, o ile w czołówce (Samsung, LG, Sony) nie zaszły większe zmiany, wyraźnie widać rosnący udział firm tajwańskich oraz chińskich. Z danych źródłowych wynika bowiem, że tacy producenci jak Skyworth, TCL (właściciel marki Thomson) czy Hisense mają łączny udział w rynku równy 12,7%, a więc większy niż zajmująca drugie miejsce koreańska firma LG (12,3%).

A zatem, jeżeli kiedyś dojdzie do fuzji kilku tajwańskich i chińskich  producentów, to sytuacja na światowym rynku telewizorów może ulec dużym zmianom.

To, że chińskie firmy coraz lepiej sobie radzą na światowym rynku było widać niemal na każdym kroku na ostatnich targach CES. Stosunkowo mało znana chińska firma Konka przedstawiła bardzo ciekawą ofertę, której (przynajmniej pod względem stylizacji) nie powstydziłby się niejeden producent z tzw. Wielkiej Szóstki. Nie wierzycie? Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć ze stoiska firmy Konka na niedawno zakończonych targach CES w Las Vegas.

Jak widać dla Konki nie jest problemem wyprodukowanie telewizora o proporcjach 21:9, czy modeli łudząco podobnych do stylistycznych hitów w rodzaju Samsungów z serii D8000. Czas pokaże, co będzie dalej.

© TV TEST 2012