Bieżący rok ma być przełomowy dla obu koreańskich gigantów. Jak podaje Digitimes, Samsung kupuje coraz więcej wyświetlaczy LCD na wolnym rynku aby osiągnąć założony cel, jakim jest sprzedaż 60.000.000 (to nie błąd: sześćdziesięciu milionów) telewizorów w bieżącym roku. Ponieważ moce produkcyjne własnego zakładu Samsung Display nie wystarczą, Samsung zamierza posiłkować się dostawami paneli LCD od takich producentów jak chińskie CSOT i BOE czy tajwańskie AUO i Innolux. W sumie Samsung zamierza kupić aż 33 miliony sztuk wyświetlaczy o przekątnych 40, 48, 50, 55 i 65 cali, z czego wiele o rozdzielczości Ultra HD (3840×2160).
Odwieczny rywal „zza miedzy”, czyli firma LG, nie zamierza stać i przyglądać się poczynaniom Samsunga, lecz także planuje zwiększyć sprzedaż telewizorów z 32 mln w 2014 roku do 40 mln w roku bieżącym.
Warto zaznaczyć, że główny japoński konkurent Samsunga i LG, czyli firma Sony, zamierza w tym roku sprzedać niemal 15 milionów sztuk telewizorów, czyli podobną liczbę jak w roku ubiegłym.