Znany z popularnych amplitunerów oraz odtwarzaczy Blu-ray japoński Pioneer prowadzi podobno rozmowy z firmą Funai. Chodzi o sprzedaż działu zajmującego się produkcją sprzętu audio-wideo. Jak się okazuje, dział ten, choć rentowny, przynosi Pioneerowi tylko 20% zysków. Najbardziej rentowne są działy urządzeń samochodowych oraz DJ (w sumie 70% przychodów ze sprzedaży). W związku z bardzo trudną sytuacją na rynku tradycyjnych urządzeń AV spowodowaną zmianą preferencji konsumentów, Pioneer zamierza skoncentrować się na najbardziej lukratywnej (dla siebie) części rynku.
Z kolei Funai, któremu nie udał się zakup działu AV Philipsa (który to zerwał umowę obwiniając Funaia, a potem przekształcił dział w Woox Innovations i sprzedał go niedawno Gibsonowi), jest żywo zainteresowany produkcją sprzętu AV pod marką Pioneer. Zresztą czyni tak od lat dla telewizorów marki Philips na rynku USA, a także sprzętu firmy Lexmark oraz niektórych urządzeń Toshiby, Denona, czy Sharpa.
Jeżeli transakcja dojdzie do skutku, będzie to wydarzenie na miarę epokowej rezygnacji z produkcji telewizorów plazmowych, z którą to decyzją wielbiciele Kuro (bo tak nazywały się plazmy Pioneera) do tej pory nie mogą się pogodzić. W każdym razie rezygnacja z plazm i inne działania restrukturyzacyjne pozwoliły Pioneerowi zmniejszyć zatrudnienie o 10000 pracowników. Miejmy nadzieje, że i ta trudna decyzja wyjdzie firmie i konsumentom na dobre.
źródło: Nikkei Asia Review