Home / info / Spada sprzedaż telewizorów

Spada sprzedaż telewizorów

No cóż, po kowidowych szaleństwach zakupowych, po wywindowanych na maksymalny pułap cenach paneli, po niesłychanym wzroście przychodów producentów telewizorów (nawet tych, którzy od lat mieli spadki) przyszedł czas na ochłonięcie, stabilizację i po prostu powrót do (sprzedażowej) normalności. Przejawy tej zmiany są następujące:

  • mniejszy popyt na telewizory
  • spadek cen paneli LCD
  • mniejszy optymizm w działach sprzedaży spowodowany koniecznością zrewidowania celów sprzedażowych.

Jak podaje portal Digitimes czołowi producenci telewizorów dokonali ostatnio istotnej rewizji swoich szacunków sprzedażowych. I tak:

  • Samsung uważa, że w tym roku sprzeda raczej 45 a nie 48 mln telewizorów,
  • TCL – 25 a nie 30 mln, jak zakładano wcześniej
  • Hisense – 20 a nie 25 mln
  • Sony – tylko 8 a nie 10 mln.
Jak widać, spadki sięgają nawet 20%. Ponadto da się zauważyć wzrost znaczenia marek chińskich kosztem japońskich. Nie każdy pamięta, ale jeszcze 3-4 lata temu firma Sony sprzedawała ok. 14 mln telewizorów rocznie. Zaplanowane na ten rok 8 mln to spadek aż o 43%.

Na szczęście dla Sony marka ta wypada znacznie lepiej w ujęciu wartościowym, gdzie zajmuje III miejsce zaraz za Samsungiem i LG. Chcecie wiedzieć dlaczego? Otóż średnia cena telewizora marki Sony jest nawet 3 razy wyższa od średniej ceny “chińczyka” (TCL, Hisense itp.).

TCh