Na telewizorach Toshiby wiele osób (w tym autor) postawiło swego czasu krzyżyk. Wygląda jednak na to, że Toshiba naprawdę wraca i to w jakim stylu!
Dziewięć miesięcy temu, a dokładnie 2 września 2016 roku, przedstawiciele firm Toshiba (Japonia) i Vestel (Turcja) ogłosili zawarcie strategicznej umowy partnerskiej. Na mocy tej umowy Toshiba sprzedała Vestelowi licencję na produkcję, sprzedaż, marketing i dystrybucję telewizorów pod marką Toshiba na rynku europejskim (pisałem o tym w artykule „Toshiba chce wrócić, ale jej się nie uda”). Od tamtej chwili minął już niemal rok i wyglądało na to, że przedsięwzięcie raczej nie wypali, podobnie jak wcześniejsza współpraca Toshiby z Compalem.
Jednakże w czwartek, 1 czerwca br., brytyjski oddział firmy Vestel zorganizował konferencję prasową dla dziennikarzy. Głównym motywem tej konferencji było ponowne wprowadzenie telewizorów marki Toshiba na rynek europejski. A główną atrakcją: najtańszy na rynku telewizor OLED z ekranem o przekątnej 65 cali.