Rośnie popularność aplikacji multimedialnych w telewizorach.
Coraz więcej Polaków korzysta ze Samsung Smart TV
Ostatni rok znacząco wpłynął na nasze przyzwyczajenia i domowe rozrywki, a jednym z efektów bez wątpienia jest rozwój rynku Smart TV. W stosunku do 2020 roku w oparciu o dane firmy Samsung można zaobserwować zdecydowany wzrost liczby unikalnych użytkowników oraz wizyt na platformach VOD. Interesującą tendencją są także powroty do korzystania ze Smart TV – nawet po długiej nieaktywności.
Okres pandemii spowodował znaczny wzrost na rynku platform VOD. Popularne aplikacje zwiększyły liczbę subskrybentów oraz częstotliwość wizyt. Wśród najpopularniejszych aplikacji w Polsce w czołówce utrzymują się YouTube, Player.pl, HBO GO, Netflix, Webbrowser, Prime Video, Ipla, Spotify – Music and Podcasts, TVP VOD i Rakuten TV.
W stosunku do 2020 roku wzrosła także liczba aktywnych użytkowników telewizorów Samsung Smart TV. Szacuje się, że obecnie 3 mln gospodarstw domowych ma telewizory z dostępem do Internetu.
[…]W 2020 roku pojęcie kina domowego nabrało nowego znaczenia. W obliczu zamkniętych kin, premiery największych filmowych hitów przeniosły się na platformy VOD. Tym samym wzrosło zapotrzebowanie użytkowników na serwisy z bogatą biblioteką filmowo-serialową, które dostarczają stałej i różnorodnej rozrywki.
Polacy coraz chętniej korzystają ze Smart TV
Jak wynika z danych firmy Samsung, na rodzimym rynku aplikacje dostępne w Smart TV stale zyskują użytkowników. Średni wzrost liczby subskrybentów wśród najpopularniejszych serwisów VOD wyniósł aż 53% rok do roku. Biorąc po uwagę dane z kwietnia 2021 roku, wśród najbardziej popularnych serwisów z największą liczbą użytkowników znalazły się te oferujące wideo na żądanie, czyli: Netflix, YouTube, Webbrowser, Prime Video, Player.pl, HBO GO, Apple, AirPlay, ale także Spotify – Music and Podcasts, Apple TV oraz Ipla. Jeśli zaś chodzi o częstotliwość wizyt to oprócz wyżej wymienionych platform, znalazła się także aplikacja Spotify, która zapewnia szeroki dostęp do muzyki i podcastów.
Co ważne, także liczba nowych inteligentnych telewizorów, czyli takich podłączonych do Internetu, ma tendencję wzrostową. Zwiększyła się także liczba aktywnych użytkowników Samsung Smart TV, a interesującym zjawiskiem były powroty do tego typu usług – nawet po długiej nieaktywności. Od kwietnia 2020 roku do kwietnia 2021 roku nastąpił wzrost o 38% liczby aktywnych odbiorców. Być może brak dostępu do większości dotychczasowych rozrywek, takich jak kino czy festiwale spowodował, że użytkownicy, którzy wcześniej nie potrzebowali telewizora z Internetem, podczas pandemii zaczęli poszukiwać nowych domowych rozrywek – tym samym redefiniując rolę domowego ekranu. Szacuje się, że obecnie 3 mln telewizorów Samsung w polskich gospodarstwach domowych jest podłączonych do Internetu.
[…]Smart TV już na dobre rozgościło się w Polskich domach i stało się dla wielu posiadaczy równie często ważniejsze niż telewizja linearna.